"Jouw innerlijke kracht is de bron waaruit je altijd kunt putten"

Medical Cross Taping

Spieren zijn nodig om te bewegen, maar zijn ook van groot belang voor de bloedcirculatie lymfestroom en het regelen van de lichaamstemperatuur.
Klachten en aandoeningen kunnen ontstaan, wanneer de spieren niet goed functioneren.

Met Cure tape kunnen we de spieren in hun functie ondersteunen, zonder de beweging te beperken. Waardoor het zelfgenezend vermogen van het lichaam ondersteund en geactiveerd wordt.

Cure Tape biedt veel toepassingsmogelijkheden:

• Houdingscorrectie
  • Reduceren van ontstekingen of vochtophopingen
  • Blessure nabehandeling
  • Behandeling van overbelastingsklachten ( RSI, tennis- of golfelleboog)
  • Hoofdpijnklachten
  • Littekens en blauwe plekken verminderen
  • Menstruatiepijn verminderen
  • Hooikoortsklachten verminderen

Meridiaan Taping

Tapen van een energiepunt zorgt voor een relatief milde, maar langdurige stimulering van dat punt.

Cross Taping

Cross taping is een huidvriendelijk therapiemethode bij zenuw- en spierpijn en bewegingsbeperkingen.

Cross taping wordt aangebracht op energie laadpunten, zoals pijnpunten, triggerpoints en acupunctuurpunten. Cross tape verbetert de stroming van de energie op de gestuwde punten en zorgt voor harmonisering van de energiestroming. Meestal wordt er kort na het plakken al verbetering van de beweeglijkheid en een duidelijke pijnvermindering ervaren.

Cross taping kan toegepast worden bij o.a.
– Spierspanning
– Gewrichtspijn (na een operatie, artrose, overbelasting)
– Hoofdpijn, migraine
– Klachten aan de wervelkolom
– Kneuzingen
– Oorsuizen

Cross tape is zelfklevend, watervast en laat pas los als het lichaam de hulp van de tape niet meer nodig heeft. Dit kan soms wel 3 weken duren.